Režim dne je společný pro všechny třídy, stanovený s ohledem na psychohygienické podmínky. Jeho uspořádání dává možnost pružně reagovat na individuální potřeby aktivity i odpočinku u jednotlivých dětí. Činnosti jsou přizpůsobeny programu jednotlivých tříd.
Při pěkném počasí pobývají děti venku v dopoledních i odpoledních hodinách.
Organizujeme i delší vycházky do přírody.
Učitelky dbají na soukromí dětí. Pokud to děti potřebují, mají možnost uchýlit se do klidnějšího koutku a neúčastnit se společných činností, stejně tak mají i možnost soukromí při osobní hygieně apod. Je dodržován adaptační individuálně přizpůsobený režim. Učitelky respektují potřeby dětí, reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování. Jednají nenásilně, přirozeně, citlivě, navozují situace pohody a klidu, relaxace apod.
Důraz klademe především na individuální přístup k dítěti, vedeme je k samostatnému rozhodování, k volbě a odpovědnosti. Rozvíjíme schopnosti, znalosti a dovednosti dětí prostřednictvím plánované činnosti a pozorování.
Touží-li září po rose, bude v říjnu bláta po ose.
Když ovoce zraje, chléb nejvíce plesniví.